لیزر زگیل تناسلی
نوشته شده توسط : jody

مقدمه: Condylomata acuminata توسط ویروس پاپیلومای انسانی نوع 6 و 11 ایجاد می شود. این بیماری منتقله از راه جنسی یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و میزان بروز آن در حال افزایش است. بسیاری از درمان های مختلف وجود دارد، اما نتایج به دلیل نرخ عود بالا رضایت بخش نیست.
بیماران و روش‌ها: در طول پنج سال گذشته، بسته به محل، 437 بیمار مبتلا به زگیل تناسلی را با لیزر CO2 یا لیزر Nd:YAG درمان کردیم. یک معاینه دقیق مقدم بر هر درمان بود. در مواردی که ضایعات به وضوح به عنوان کاندومیلاتا تشخیص داده نمی شد، تشخیص ALA-D-Light را انجام دادیم و بیوپسی گرفتیم.
یافته‌ها: 280 مرد و 157 زن تحت درمان قرار گرفتند. 80 درصد از مردان و 30 درصد از زنان از ضایعات داخل مقعدی رنج می بردند. سه مرد و یک زن ضایعات داخلی مجرای ادراری عمیق داشتند و 22 درصد از همه بیماران زگیل تناسلی را در دهانه مجرای ادرار نشان دادند. 12% از زنان دارای ضایعات قسمتی بودند و در 4% از زنان و در 3 مرد با استفاده از سیستم تشخیص ALA-D-Light دیسپلازی را تشخیص دادند. میزان عود کل 7 درصد بود.
بحث: ماهیت گسترده و میزان عفونت بالای زگیل تناسلی همراه با عوارض احتمالی آنها، درمان قابل اعتماد و کافی را ضروری می کند. به دلیل بسیاری از فنوتیپ های کندیلوماتا، بیماری هایی مانند دیسپلازی باید کنار گذاشته شوند.
خلاصه: استفاده از لیزر در درمان زگیل تناسلی به کاهش میزان عود کمک کرده است. تشخیص های مناسب و تبعیض آمیز قبل از درمان منجر به نتایج بهتر می شود. پذیرش بیماران زیاد است زیرا اغلب می توان آنها را به عنوان سرپایی درمان کرد، فقط ناراحتی جزئی را متحمل شد و نتایج زیبایی به دست آورد.

http://anorectal..com/post/9





:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: